هر سازمانی پس از مرحله­ ی راه­ اندازی شبکه­ ی کامپیوتری خود ، نیاز به فرایند پشتیبانی شبکه و نگهداری آن دارد و سرعت عمل در رفع مشکلات، هنگام وقوع، از اولویت ویژه­ای برخوردار است. اما دستیابی به چنین موقعیتی، بدون برنامه­ ریزی هدفمند و انجام پیش نیازها و پیش­ بینی­ های لازم میسر نیست. تهیه­ ی مستندات ضروری شبکه، شناسنامه­ ی سخت­ افزاری و نرم­ افزاری سیستم­ ها، شناسنامه­ ی کاربران و طراحی بازدیدها و سرویس­ های زمان­بندی شده، گام مؤثری در نیل به این هدف و موقعیت می­ باشد.
فرایند پشتیبانی با ارائه راهکارهایی همچون، سرکشی هفتگی و ارائه پشتیبانی فنی به کادر IT سازمان، استقرار تیم پشتیبانی شبکه به صورت پاره وقت و تمام وقت در محل مشتری شروع شده و تا تهیه­ ی مستندات ضروری شبکه، شناسنامه­ ی سخت­ افزاری و نرم­ افزاری سیستم­ ها، شناسنامه­ ی کاربران و طراحی بازدیدها و سرویس­ های زمان­بندی شده ادامه می یابد.
برخی خدمات شرکت فنی مهندسی نوآوران افراتک هوشمند در زمینه ی پشتیبانی شبکه به شرح زیر میباشد :
  • عقد قراردادهای سالیانه پشتیبانی و نگهداری شبکه
  • ارائه سرویس های پیشگیرانه بصورت دوره های هفتگی، یک ماهه و سه ماهه با توجه به قرارداد
  • گردآوری و تهیه شناسنامه تجهیزات کامپیوتری موجود
  • نگهداری و پشتیبانی تجهیزات شبکه
  • کنترل دائمی سخت­ افزارها و نرم­ افزارها برای کاهش بروز مشکلات و کوتاه­ کردن زمان حل مشکل
  • اعزام کارشناس پس از حداکثر 2 ساعت
  • پشتیبانی شبکه بصورت آنلاین
  • پشتیبانی تلفنی