چگونه بدون خرید فایروال فورتیگیت  آن را تست کنیم؟

یک سازمان پیش از خرید یک ابزار جدید برای بهبود امنیت شبکه نظیر فایروال فورتیگیت FortiGate، چه مراحلی را باید طی کند؟ خرید هر ابزاری باید توجیه مالی برای سازمان داشته باشد. بنابراین سازمانها باید پیش از خرید ابزارهای امنیت شبکه، ریسکهای سازمان خود را بررسی وآنها را اولویت بندی نمایند. بعد از اولویت بندی ریسک ها، متخصصین راهکارهای مواجه و بهبود ریسک ها را بررسی و آن ها را ارائه می دهند. فرض کنید بعد از بررسی های انجام شده، مشخص شد که سازمان نیازمند خرید ابزاری مانند فایروال فورتی گیت FortiGate است ، آیا در این شرایط می توان از مناسب بودن این ابزار برای رفع نیازمندی‌های شبکه سازمان اطمینان حاصل نمود؟

راهکار چیست؟

بهترین راهکار جهت مطمئن شدن سازگاری یک ابزار با نیازمندی‌های امنیت شبکه سازمان، آزمون کردن آن است. لیکن چگونه می‌توان پیش از خرید یک ابزار آن را در شبکه سازمان تست نمود؟ در چنین شرایطی وجود Demo رایگان برای یک ابزار بسیار به چشم می‌آید و اهمیت پیدا می‌کند. خبر خوب اینکه، همه ابزارهای توسعه داده شده توسط شرکت فورتینت Fortinet دارای دموی رایگان هستند. فایروال فورتیگیت FortiGate نیز از این قاعده مستثنی نیست.

چگونه میتوان فایروال فورتیگیت را به صورت رایگان نصب نمود؟

شرکت فورتینت، فایروال فورتیگیت FortiGate را به صورت ماشین مجازی ( VM ) در اختیار متخصصین قرار داده است. متخصصین می‌توانند این VM را دانلود و آن را روی بستر خود نصب و راه انداری نمایند. متخصصین می‌توانند به مدت 14 روز به صورت کاملا رایگان قابلیتهای فایروال فورتی گیت FortiGate را روی شبکه خود تست کنند. بدین ترتیب در طی این فرایند میزان سازگاری فایروال فورتیگیت با نیازهای امنیتی سازمان تعیین می شود.

شرکت افراتک دو نسخه 6.4 و 7 از FortiGate VM را در اختیار عموم قرار داده است. شما می‌توانید به به صفحه مرکز دانلود بروید و هر یکی از این نسخه های فایروال فورتی گیت FortiGate را دانلود نمایید.

چگونه می‌توان بدون نصب فایروال فورتی گیت از امکانات و واسط گرافیکی بازدید نمود؟

شرکت فورتینت، برای فایروال فورتیگیت یک دموی آنلاین رایگان روی سایت خود قرار داده است. شما می‌توانید با استفاده از این دمو از واسط گرافیکی فایروال فورتیگیت دیدن کنید. لازم به ذکر است که در این حالت شما نمی‌توانید پیکربندی فایروال فورتی گیت FortiGate را تغییر بدهید و تنها می‌توانید از منوها و نمودارهای (به صورت خلاصه، از واسط گرافیکی) آن دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قابلیت‌های فایروال فورتیگیت FortiGate، به صفحه مربوط به محصول فایروال فورتی گیت مراجعه نمایید.